Bezoek ons op facebook!
Bel direct 0485470166 Afspraak maken Hoofdmenu

Hoofdpijn

Hoofdpijn is een veel voorkomende klacht, die veel verschillende oorzaken kan hebben. Het kan zeer hinderlijk en frustrerend zijn als u vaak last van hoofdpijn heeft. Naast hoofdpijn kunt u ook klachten ervaren als nekpijn, vermoeidheid en een verminderde concentratie.

Er zijn verschillende soorten hoofdpijn. Gelukkig heeft hoofdpijn zelden een ernstige oorzaak. Spanningshoofdpijn en migraine zijn de twee meest bekende soorten. Circa 60% van de algemene bevolking heeft wel eens last van spanningshoofdpijn en circa 15% heeft last van migraine. Een minder bekende soort hoofdpijn is de medicijnafhankelijke hoofdpijn. Deze hoofdpijn kan optreden wanneer u langdurig paracetamol of andere pijnstillers gebruikt (al dan niet om de hoofdpijn tegen te gaan). Het kan ook zijn dat u last heeft van meerdere soorten hoofdpijnen.

De fysiotherapeut kan u helpen bij het inventariseren om welke soort hoofdpijn het gaat. Dit gebeurt door middel van een vragengesprek en het bijhouden van een hoofdpijndagboek, in combinatie met een lichamelijk onderzoek. Tijdens dit lichamelijk onderzoek wordt gekeken naar de beweeglijkheid en spierspanning van de nek, maar ook van de schouders, kaakgewrichten, gehele rug en bekken. Ook de stabiliteit van de nek wordt getest. Deze is met name belangrijk als u veel in één houding zit (bijvoorbeeld bij een kantoorbaan, op school of in de auto).

Na het onderzoek wordt gekeken of we gezamenlijk tot een behandelplan kunnen komen, ten einde u hoofdpijnklachten te verminderen en / of te verhelpen.

Herkent u bovenstaande klachten en wilt u graag meer informatie of een afspraak maken?
Dan kunt u contact opnemen met FysioSupport in Mill. U hebt hiervoor geen verwijzing van een arts nodig. .

Ontwerp & Realisatie:
Regenmakers Reclamestudio