Hoe kunnen we je helpen?

Nekklachten

Nekklachten zoals pijn bij het opstaan, bij het omkijken, in rust of bij het spelen met de kinderen komen veel voor. De pijn kan uitbreiden naar de schouderbladen of het hoofd. In sommige gevallen straalt de pijn uit naar de arm(en). Dit kan gepaard gaan met een tintelend gevoel.

Rugklachten

Voorbeelden waarbij mensen rugklachten ervaren: lang zitten, opstaan, het vangen van een bal en tillen van de boodschappen.  Rugpijn in het gebied van het stuitje en de lage rug stralen soms uit naar de bil of het bovenbeen. Bij hoge rugklachten kan de pijn uitstralen richting nek, schouders, borstbeen en armen. Ook dit kan een tintelend gevoel geven. We zien regelmatig dat mensen met nek- en rugklachten vaak slechter slapen, piekeren of gespannen zijn. Hoe u zich voelt, heeft invloed op de rugklachten én op het herstel.

Onderzoek en behandeling

Bij rugklachten is een goede diagnostiek nodig om de oorzaken te vinden en deze goed te behandelen. Onze therapeuten kunnen u helpen bij zowel chronische- en acute pijn als bij de pijn die opkomt bij specifieke activiteiten en/of bewegingen. Bij FysioSupport starten we met een uitgebreide anamnese om een volledig beeld van uw klachten te krijgen. Daarnaast willen we vooral weten wat uw verwachtingen zijn. Na de anamnese volgt een uitgebreid fysiotherapeutisch/manueel therapeutisch onderzoek. We brengen de beperkingen in de rug en alle andere betrokken gewrichten en/of lichaamsregio’s in kaart. We komen dan tot een fysiotherapeutische diagnose van waaruit we een behandelplan opstellen.